Afronden en fundraisen - Reisverslag uit Sydney, Australië van Andrea Assem - WaarBenJij.nu Afronden en fundraisen - Reisverslag uit Sydney, Australië van Andrea Assem - WaarBenJij.nu

Afronden en fundraisen

Door: andreavandenassem

Blijf op de hoogte en volg Andrea

04 December 2011 | Australië, Sydney

Het is weer een poosje geleden dat ik een berichtje heb gestuurd, dus hoog tijd voor een update!

We hebben vier collegeweken achter de rug. De thema’s waren ‘Fear of the Lord’ (wat in feite inhoudt dat je het haat om kwaad te doen, met andere woorden: ‘fear of the Lord’ is het goede willen doen), ‘Bijbelse wereldkijk’ (hoe kijk je naar de wereld en de mensen om je heen door de ogen van de Bijbel) en ‘Roeping en visie’ (wat wil ik met m’n leven gaan doen) en ‘Relaties’.
Zoals gewoonlijk hebben alle thema’s me weer veel aan het denken gezet en me nieuwe inzichten gegeven. Het leuke van alle thema’s is dat ze bijna allemaal gelijk zijn toe te passen in mijn leven. Er komen altijd wel voorbeelden uit m’n eigen leven opborrelen in m’n gedachten. DTS is heel praktisch, en dat maakt het zo uitdagend! Het is niet alleen maar denken en wijsheid opdoen, maar je kan het gelijk toepassen in je eigen leven.

Daarnaast ben ik EINDELIJK naar de Blue Mountains geweest! Ik wilde dat al heel lang doen, maar afgelopen maandag zijn we werkelijk geweest. Het was super mooi! We hebben een lange tocht gemaakt in de bergen en in het water gespeeld onder de waterval. Super cool!
We kwamen onderweg een dude uit Zwitserland tegen, en die heeft de rest van de tocht met ons meegelopen. Het was super gezellig! Dit gebeurd wel vaker: omdat we als groep zo leuk met elkaar omgaan, komen er snel mensen op af en dan nodigen we ze uit om langs te komen of met ons mee te doen.
Na die tocht waren we helemaal gesloopt, want gezien we continue op de base zijn en geen bal aan lichaamsbeweging doen (lees: inmiddels ben ik een dikke pad aan het worden), is onze conditie behoorlijk achteruit gegaan. Maar het was het waard!!

We hebben nog maar ÉÉN week te gaan, en dan vertrekken we al naar Tahiti!! Het is zo bizar! De tijd gaat heel snel. Ik heb er onwijs veel zin in, maar soms ben ik ook een beetje zenuwachtig. Ik heb – as usual – geen idee wat we daar gaan doen (niemand licht ons in). Maar ik heb er het volle vertrouwen in! De andere DTS is daar nu ook, en ze hebben daar een goed programma en maken veel bijzondere dingen mee.
Het enige wat ik weet is dat we les gaan geven op een mini DTS. In Tahiti hebben ze nog geen DTS (onze base gaat daar een nieuwe base opzetten in de toekomst), maar ze hebben wel elk jaar een mini DTS. Dat is een DTS van – volgens mij – een week. Dus wij gaan daar lesgeven! Maar ik weet nog niet hoe we het gaan verdelen en wie wat gaat vertellen.
Ook gaan we dramastukken opvoeren en hebben we telkens in kerken de kans om ons getuigenis te vertellen (ons eigen verhaal waarom we geloven en wat God voor ons betekent in ons leven).
Daarnaast is het ook erg spannend wat kosten betreft. Schrik niet, maar we hebben nog €25.000 dollar nodig!! Slechts drie van de studenten hebben de outreach betaald, en de rest is nog geld aan het verzamelen. Ik schrok me kapot toen ik het hoorde. Maar het blijkt dat dit bijna elke DTS gebeurd, soms hebben ze zelfs nog meer geld nodig! En altijd komt het goed, ze hebben nog nooit iemand naar huis hoeven sturen. Soms kwam het geld zelfs binnen op de dag van vertrek. We gaan dus in geloof, want God zorgt voor ons! Dus zouden jullie hiervoor willen bidden, en ook in gebed aan God willen vragen of je zelf misschien wat kan bijdragen hieraan? Alle kleine beetjes helpen!!

Eén van de manieren om aan geld te komen, is de fundraiser die we gisteren gedaan hebben. Het was een hele mooie avond! Samen met Mariah (een meisje uit m’n klas) presenteerde ik de avond. Er waren heel veel Island dansen (Hawaiaanse dans, 2 Fijian dans en Tahitian dans), we deden 2 humoristische dramastukken, contemporary dansen en daarnaast veel muziek. Op het laatst betrokken we ook het publiek erbij, wat ze heel leuk vonden. Iedereen had het erg naar z’n zin! Tijdens de optredens konden de bezoekers geld in de gitaarkoffer gooien en in de pauze konden mensen allerlei hapjes en drankjes nuttigen en als ze wilden konden ze daar ook een donatie voor geven.
Het was een mooie avond en de mensen hebben genoten! Voor onszelf was het ook heel leuk om hieraan te werken en met z’n allen een productie neer te zetten. Niet alleen onze klas deed eraan mee, maar IEDEREEN op de base werkte mee, zonder dat we ze er zelfs voor gevraagd hadden! Dat is zo mooi hier, we zijn net een grote familie en iedereen helpt en ondersteunt elkaar.

Deze week gaan we het hebben over zending, en zullen we ons klaar gaan maken voor de reis naar Tahiti. Het wordt dus een zware week! Niet alleen omdat het druk gaat worden, maar ook omdat het betekent dat we van veel mensen afscheid zullen gaan nemen…

  • 04 December 2011 - 19:06

    Christa:

    lieve Andreaatje,
    Van sinterklaas heb ik een prachtig fotoboek gekregen met kikkers, salamanders en padden, maar jij stond er dus nog niet in..........de allerleukste!!! Blank van kleur en met een hele grote lachebek.
    ze wegen vanaf ongeveer 4 gram, en jij....???
    Bah, wat een rot grap, he?
    Nou, heb maar een superfijne laatste week en daarna...op dramatour en lekker veel mensen tot zegen zijn!
    Dag!!! zegen en liefs,
    mammachrista.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Andrea

Via deze manier wil ik jullie op de hoogte houden van mijn ervaringen op Lesbos

Actief sinds 11 Sept. 2011
Verslag gelezen: 229
Totaal aantal bezoekers 23523

Voorgaande reizen:

03 April 2014 - 03 Oktober 2014

School of Acting for the Screen (SAS)

13 September 2011 - 07 Maart 2012

Performing Arts DTS

Landen bezocht: