Druk, druk, druk! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Andrea Assem - WaarBenJij.nu Druk, druk, druk! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Andrea Assem - WaarBenJij.nu

Druk, druk, druk!

Door: andreavandenassem

Blijf op de hoogte en volg Andrea

01 November 2011 | Australië, Sydney

Ik heb de Bijbelstudie week overleefd! Ik zag er een beetje tegenop, maar het was heel leuk! We hebben niet echt lessen gehad, maar we hebben de hele week Efeze (een hoofdstuk uit de Bijbel) onderzocht. En zoals de meeste van jullie weten, ben ik een koning in onderzoek! Dat mag ook wel, na anderhalf jaar werken aan m’n scriptie. Maar dat ging dus heel goed, en het heeft me weer nieuwe inzichten gegeven. Het helpt me verbanden te leggen.

Daarnaast waren de zaterdag- en zondagavond super gaaf!
Allereerst hadden we zaterdagavond een fundraiser voor de mensen van de Cook Island DTS (weer een natie waar ik nog nooit van had gehoord). Deze klas woont hier sinds een paar weken en over 2 weken gaan ze op outreach. De fundraiser was voor geld voor hun outreach. De avond was gevuld met optredens met allerlei traditionele dansen van bepaalde eilanden, en heeeel veel lekker eten. Bij de Nations 2 Nations conferentie hadden we al veel mooie dansen gezien, maar dit was ook weer heel tof!
De zondag was geweldig! Opnieuw bezochten we de Hillsong kerk, maar dit keer vond het plaats in het stadium van Sydney, waar de opname van de nieuwe Hillsong cd/dvd plaatsvond! Het was een super tof concert met mooie, nieuwe nummers. Voor de Hillsong fans: een echte aanrader om te kopen dus! Misschien zie je ergens m’n hoofd verschijnen.

Deze week gaan we het hebben over aanbidding, dus dat is meer mijn thema. Ik ben benieuwd! Daarnaast wordt het een heel drukke week, want we doen mee aan twee dingen. Allereerst werken we samen met allerlei kerken in Blacktown (dat is een deel van Sydney, waar wij wonen) om een outreach te doen. Er zal binnenkort hier een conferentie plaatsvinden, dus we doen een soort promotie hiervoor. We voeren sketches en nummers op in het winkelcentrum. Dat doen we de komende 4 dagen. Daarnaast zijn we ook uitgenodigd voor een conferentie op woensdag en donderdag, en daarvoor moeten we ook stukken opvoeren. Ik speel in twee toneelstukken, die we allebei nog helemaal moeten uitwerken, dus het is heel spannend. We hebben heel weinig tijd om het in te studeren namelijk. Maar ik vertrouw erop dat het goed komt!

Volgende week wordt ook een drukke week. We bezoeken een conferentie in Newcastle. Daar is ook een YWAM base, en die base is op het strand! We kunnen dus in onze vrije tijd (als we die hebben) lekker chillen op het strand en misschien ook wel de stad bekijken. Ik heb er echt zin in, want zo zijn we eens even weg van de base en kunnen we ook een andere plek zien. Daarnaast komen er YWAM-ers van heel Australië naar deze conferentie.
O, de downside van het verhaal is dat we daar in tenten moeten slapen.. De mensen die mij goed kennen, weten dat ik DOL ben op kamperen (not..) dus dat wordt een feest. Vooral omdat daar ook veel slangen enzo zitten, dus ik ben benieuwd of ik het overleef. Maar het is weer een nieuw avontuur!

O, en we hebben onze nieuwe outreach locatie te horen gekregen! Voordat we naar Tahiti gaan, gaan we een paar weken naar de Solomon Islands!! Super gaaf! Daar komen de 4 nieuwe jongens uit onze klas (plus een staflid) vandaan, dus het is extra leuk. Zo leren we hun land kennen. En ze hebben al veel mooie verhalen verteld over hun land. Er zijn zoveel dingen die ik niet wist. Wisten jullie dat WOII daar officieel is beëindigd? En dat ‘king Solomon’ (koning Salomo) uit de Bijbel daar z’n goud vandaan haalde? Naar hem is de natie vernoemd. Het leuke is dat ze daar nog heel ouderwets leven. Sommige jongens uit m’n klas hebben bijvoorbeeld geen baan, maar ze verbouwen gewoon hun eigen eten in hun tuin, en ze bouwen hun eigen huis. En als ze andere dingen nodig hebben, ruilen ze het voor iets wat ze in hun eigen tuin verbouwen. Heel moeilijk voor te stellen voor ons Westerse personen. Ik zie er enorm naar uit om er heen te gaan. Over 7 of 8 weken zijn we er al!

Komende tijd wordt dus lekker druk. Ik laat jullie snel weten hoe het gegaan is!


  • 01 November 2011 - 07:53

    Melody:

    Leuk verslag! Leuk dat je zoveel meemaakt! Ben benieuwd hoe je week over aanbidding is. Geniet van de mensen om je heen, de nieuwe dingen en van God. Ik mis je:)

    Liefs!!!!!

  • 01 November 2011 - 10:40

    Jasper:

    Hey Dré!

    Wat vet dat je het er zo naar je zin hebt daar! Krijg er zelfs zin van om zelf weg te gaan uit NL!
    Tof om te horen hoe je overal vertrouwd "dat het wel goed komt", mooie levenshouding voor een DTS'er!
    Ik ga hier proberen de boel draaiende te houden zonder jouw hulp, zal wel lukken denk ik.

    Cheers, Jasper

  • 02 November 2011 - 00:05

    Pie:

    dr. dre,
    Koning joh dat je het zo naar je zin hebt:) gaaf om te lezen waar je allemaal naar toe gaat en wat je leert! geniet er van en maak wat picca's om hierop te knallen he? dan krijgen we beetje beeld waar je allemaal over brabbelt:P

    Gods zegen daar en geniet:)
    Pie

  • 03 November 2011 - 16:27

    Joanne:

    Dre!! Leuk om je verhaal te lezen! Echt bijzonder wat je daar allemaal meemaakt. Geniet van de week over aanbidding! Sterkte vast met het kamperen, en kijk uit voor spiegeltjes in je tent he!;)
    xx Jo

  • 05 November 2011 - 09:23

    Nienke:

    He tof kind!! Wat fijn om weer wat van je te lezen. Beetje met vertraging, maar dat komt door tentamens en vakantie in Cambridge!!! Ik ga vandaag weer naar huis, maar heb geweldig genoten. Als je weer in NL bent Moet je de foto's maar eens zien. Hoe is de worshipweek gegaan? Geniet van alles wat komt en wellicht wordt je nog fan van kamperen! Dat doe je nu echt alleen met christelijke dingen! Haha! Knuffel!! Je buddy.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Andrea

Via deze manier wil ik jullie op de hoogte houden van mijn ervaringen op Lesbos

Actief sinds 11 Sept. 2011
Verslag gelezen: 331
Totaal aantal bezoekers 23528

Voorgaande reizen:

03 April 2014 - 03 Oktober 2014

School of Acting for the Screen (SAS)

13 September 2011 - 07 Maart 2012

Performing Arts DTS

Landen bezocht: