Lectures, workshops en afscheid - Reisverslag uit Sydney, Australië van Andrea Assem - WaarBenJij.nu Lectures, workshops en afscheid - Reisverslag uit Sydney, Australië van Andrea Assem - WaarBenJij.nu

Lectures, workshops en afscheid

Door: andreavandenassem

Blijf op de hoogte en volg Andrea

15 Oktober 2011 | Australië, Sydney

Inmiddels ben ik hier alweer een dikke maand en klaar met m’n 3e officiële lesweek.
Zoals ik vorige keer vertelde, hadden we al een week les gehad over de Heilige Geest. Die week erna bespraken we het thema ‘Evangelisatie’ en deze week hebben we ’t gehad over het karakter en de eigenschappen van God. Het is zo bijzonder om te merken dat ik elke keer weer nieuwe inzichten krijg en nieuwe dingen leer! Dat had ik niet verwacht. Na 23 jaar een christen te zijn, denk je veel dingen toch wel te weten. Maar door alles vanuit een andere hoek te bekijken, wordt m’n geest vernieuwd en groei ik enorm!

Vorige week hadden we geen ‘lecture-week’, maar vond er een conferentie plaats op onze base. Elk jaar wordt de conferentie ‘Nations 2 Nations’ gehouden door YWAM, en dit jaar organiseerde onze base het. De achterliggende gedachte van de conferentie is dat God elke natie wil bereiken en dat elke natie door Hem geschapen en bedacht is. Hij wil dat iedereen Hem leert kennen! Er waren deze week nog meer extra mensen op de base, dus het was lekker druk. Allerlei verschillende culturen, heel leuk! En er was ook een ander Nederlands meisje, dus dat was heel fijn! Eindelijk weer even in het Nederlands praten en met iemand samen zijn die snapt waar je vandaan komt, en dezelfde ‘cultuurshock’ ervaart. Het leuke is dat ze ook bij Navigators zit (NSL), dus we hadden veel om te bespreken.
Ik heb altijd wel open gestaan voor andere culturen, maar ik was er nooit echt in geïnteresseerd. Maar sinds ik hier ben, vind ik het zo cool om andere culturen te ontdekken! Ik kan zoveel leren van andere typen mensen dan ik. En door alle verschillende mensen zo bij elkaar te zien, zie ik ook meer van Gods schoonheid. Het is zo bizar hoe verschillend Hij ons allemaal gemaakt heeft! En tijdens de conferentie werden er heel veel cultuurdansen opgevoerd, dat was zo mooi om te zien! Elke cultuur of natie heeft zo zijn eigen type muziek en dans, heel bijzonder! Helaas werd de klompendans niet opgevoerd… (of moet ik daar juist blij mee zijn?)

Wat wel zwaar was, was dat we vorige week afscheid moesten nemen van de andere DTS klas (die begon in juli). In die vier weken dat ik hier met hun was, ben ik ze zo goed gaan kennen en erg gehecht aan ze geraakt! Als je dag en nacht samen bent met mensen, leer je ze snel kennen en bouw je goede vriendschappen op. De dag dat ze vertrokken heb ik uiteraard de tranen uit m’n ogen gejankt. Gelukkig zien we ze over twee maanden weer, maar het is heel saai hier zonder ze.

Gelukkig is inmiddels onze DTS klas uitgebreid. De jongens van de Solomon eilanden zijn gearriveerd! Het zijn 5 (super muzikale!) jongens. Eén van hun is een stuk ouder dan de rest, dus werd besloten dat hij in plaats van een student, een staflid mocht worden. Dat betekent dus dat we nu 4 meiden in de groep hebben, 4 jongens, en 4 stafleden. Ons andere staflid is twee weken geleden ook gearriveerd (hij was een huis aan het bouwen voor een gezin in Vanuatu) en daar kan ik het ook heel goed mee vinden! Dus het ziet er naar uit dat ik er weer vrienden voor terugkrijg:) En nu is onze klas ook wat beter in balans.

Naast lectures hebben we ook workshops. De eerste weken hebben we veel gezongen, en nu is drama aan de beurt. Mijn favoriet!! We hebben één les gehad, maar die was voor mij gelijk al intensief. Acteren is mijn grootste passie, maar daardoor ligt er voor mij ook een grote druk om te presteren en veel onzekerheid. Gelukkig vond iedereen dat ik het goed deed en waren ze zo lovend, dat ik er helemaal ontroerd van was. Ik zie erg uit naar de komende lessen!

We weten nog steeds niet waarnaar we op outreach gaan, dus dat is nog erg spannend! Eigenlijk wilde ze het deze week definitief maken, maar omdat onze klas nu twee keer zo groot is, moeten ze de plannen wijzigen. Het kan dus nog eventjes duren voordat we er iets over te horen krijgen. Ik hoop echt dat we naar één of ander eiland gaan, want voordat ik hier kwam, had ik nog nooit van die eilanden gehoord! En nu zijn we hier met veel mensen van bepaalde eilanden in de South Pacific Ocean, dus ben ik er erg benieuwd naar geworden.

We hebben nog steeds erg weinig vrije tijd, maar inmiddels is het wel lekker warm geworden. Dus morgen gaan we naar het strand!! Ik heb er enorm veel zin in, want ik heb nog nooit de oceaan gezien. En uiteraard ben ik benieuwd naar de Australische beachboys en surfdudes. Ik zal jullie snel de foto’s laten zien!!

  • 15 Oktober 2011 - 08:47

    Nienke:

    He lieverd! Wat fijn om weer van je te horen en vind het super om zo'n positief verhaal te horen. Je zit lekker op je plekje zo te lezen! Tof dat je zoveel meemaakt en lekker dramatisch aan de slag te gaan ;) Blijf lekker leren en genieten meid!!
    Liefs van je buddy :) xxx

  • 15 Oktober 2011 - 09:35

    Jasper:

    Hey Smurf!
    Wat mooi om te horen dat jij het zo naar je zin hebt daar en echt zoveel leert! Super tof!
    Hier in Nederland word je in alle harten van de Icarianen gedragen, inmiddels ook al in de harten van de sjaars.
    We missen je hier en redden het nipt zonder jou ;)
    Ga lekker door met de mooie dingen daar en geniet ervan!

  • 15 Oktober 2011 - 10:01

    Christa:

    nou moe, Andree!!! Zo ken ik je niet, je hebt niet alleen je grens verlegd naar Australie, maar ook binnen in jou is er blijkbaar een grens overschreden met de gedachte dat ook andere culturen buiten de utrechtse studenten cultuur helemaal oke en uniek kunnen zijn !!

    Oef , dit is echt supernarural: je belt juist op dit moment op!!!
    Nou, effe kletsen dan maar.....

  • 17 Oktober 2011 - 09:21

    Melody:

    Mooie dingen roomie! Geniet er van.
    Liefs!!

  • 18 Oktober 2011 - 07:53

    Moira:

    Leuk, Leuk , leuk
    Ik zal wel ff naar je zwaaien.... moet je wel terug zwaaien:)
    Heel veel zegen,
    liefs Moira

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Andrea

Via deze manier wil ik jullie op de hoogte houden van mijn ervaringen op Lesbos

Actief sinds 11 Sept. 2011
Verslag gelezen: 220
Totaal aantal bezoekers 23535

Voorgaande reizen:

03 April 2014 - 03 Oktober 2014

School of Acting for the Screen (SAS)

13 September 2011 - 07 Maart 2012

Performing Arts DTS

Landen bezocht: