Het avontuur is begonnen! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Andrea Assem - WaarBenJij.nu Het avontuur is begonnen! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Andrea Assem - WaarBenJij.nu

Het avontuur is begonnen!

Door: andreavandenassem

Blijf op de hoogte en volg Andrea

17 September 2011 | Australië, Sydney

IK BEN ER! Ik ben in Sydney op de base van de DTS: Sydney Island Breeze.

Ik heb een goede reis gehad. Het afscheid was even moeilijk, maar vanaf het moment dat ik in m’n eentje op het vliegveld liep, voelde ik me prima! De reis was ook eigenlijk best leuk. Het is leuk om dit allemaal lekker zelfstandig te kunnen doen. En zoals iedereen al voorspeld had, was het heel makkelijk!

Ik heb twee stops gehad: in London Heathrow en in Singapore. In totaal heb ik er 27 uur over gedaan om in Sydney aan te komen. De vluchten gingen prima, ondanks dat ik heel weinig slaap heb gehad. Ik zat bij het raampje, maar ik keek uit op de vleugel van het vliegtuig haha, dus ik heb geen bal kunnen zien. Maar als ik vooroverboog, kon ik nog wel wat meekrijgen van het landschap. En wat ik van Austalië zag, was prachtig! Eerst zag ik heel mooie landschappen, maar het was moeilijk om thuis te brengen wat ik precies zag. Het waren niet echt bergen, maar een soort rare zandvlaktes. Ook heel veel rivieren.
Toen ik bijna ging landen en over Sydney vloog, was ik echt overweldigd door de schoonheid van deze stad. Het was helemaal donker, maar de stad lichte helemaal op als een mooi versierde kerstboom! Overal flikkerende lichtjes. Echt prachtig!

Op het vliegveld vond ik gelijk Coco en Eli, de mensen van de DTS die me kwamen ophalen. Super lieve mensen! Het was nog een uur reiden naar de basis. Onderweg heb ik weinig kunnen zien, want het was voornamelijk snelweg. Het ziet er wel anders uit dan ik had verwacht! Iets sloeberiger. Maar ik heb nu nog weinig gezien natuurlijk. Ik had verwacht super grote gebouwen te zien, maar nu reden we alleen langs huizen. De huizen zijn veel lager en breder dan in Nederland.

Op de basis kreeg ik te eten en daarna ben ik gelijk gaan douchen en slapen (in m’n nieuwe Icarus shirt!). Ik kwam daar aan in de avond, dus het was voor mij heel makkelijk om in het ritme te komen. Ik heb totaal geen last gehad van een jetlag!

Ik zou in een groep van 12 meiden terechtkomen, maar veel van hen komen toch niet (of is het nog niet zeker dat ze komen). Tot nu toe zijn we met z’n vieren en misschien komen er nog 2 jongens. Ik ben de oudste, en het jongste meisje is 18. Het scheelt dat we niet met zoveel meiden in de kamer liggen, dus ik ben blij dat we maar met z’n vieren zijn.

De mensen zijn hier heel aardig en lief, maar ik moet wel erg aan ze wennen. Ze zijn heel anders dan de mensen waar ik normaal gesproken mee omga. Dat maakt dat ik jullie allemaal erg mis! Maar dat is denk ik een kwestie van even wennen. Daarnaast ben ik nog helemaal niet gemotiveerd voor deze DTS. Af en toe beangstigen de dingen die mensen me zeggen wel. Iedereen is hier enorm enthousiast en zegt dat God hun leven heeft veranderd. Dat is super mooi! Maar ik weet niet wat God voor mij in petto heeft, dus dat is nog spannend.

Gisteravond was de officiële opening. We moesten ons mooi aankleden, en toen we met z’n vieren en onze 2 leiders binnenkwamen, zat de rest (de andere studenten en de staf) allemaal ook mooi aangekleed in een gezellige zaal. Wij mochten vooraan op de bank zitten. Eerst hebben we een dienst gehouden (zingen) en daarna werden wij voorgesteld en ging iedereen om ons heen staan om voor ons te bidden. Dat was heel mooi en daardoor voelde ik me heel veilig en welkom.
Daarna was er beneden een cafeetje nagebouwd en hadden we een feestje. De muzikale studenten (eigenlijk is hier bijna iedereen muzikaal) speelden muziek, wat super goed klonk! Verder was er lekker eten en drinken en was iedereen met elkaar aan het kletsen en werd er een beetje gedanst. Sindsdien voel ik me veel meer thuis hier! Het was super gezellig en ik had dikke lol met iedereen.

De komende dagen zijn bedoeld ter oriëntatie. We krijgen les over de historie van de locatie en van ywam (youth with a mission, de organisatie). Daarnaast gaan ze uitleggen wat we van de rest van de DTS kunnen verwachten. Ook zullen we tijd nemen om elkaar beter te leren kennen.

Dit was het voor nu. Ik zal jullie na de oriëntatie verder op de hoogte houden! En ik wil jullie bedanken voor alle lieve berichtjes die ik heb gekregen! Het is fijn om te weten dat er aan me gedacht wordt.


  • 17 September 2011 - 08:17

    Bass:

    Hey chick, als je ons mist moet je gewoon denken aan alle leuke dingen die je met iedereen hebt meegemaakt, en nog gaat meemaken. Super tof dat je je nu al veilig en welkom voelt, dat is al een barrière minder toch. Veel sterkte met de dingen die je daar gaat meemaken, dat je God en jezelf beter mag leren kennen, maar niet teveel veranderen he, ik wil wel nog een stukje andrea terug zien die ik ken :p Dikke knuffel!

  • 17 September 2011 - 08:29

    Lieke:

    Dre!
    Leeuuk om je eerste reisverslag te lezen! weet je inmiddels al of er meer meisjes komen?
    In Utrecht wordt je nu al gemist, maar laat dat de pret niet drukken ;)
    Geniet ervan, en fijne avond voor nu!

    xxxxx

    Oh, en ik ben het eensch met Bas; ik wil ook nog een stukje Andrea terug zien die ik ken ;)

  • 17 September 2011 - 08:53

    Melody:

    Andreaa! Ik ben super trots op je. Ik loop iedereen hier dan ook te vertellen dat ik een huisghenootje heb die in Australie zit. Geniet er van!!

    Liefs Melody

  • 17 September 2011 - 09:03

    Thierry:

    Tsjah het is even wennen dat er ook mensen zijn die lief kunnen zijn he! Zeker als je de avond ervoor nog met Chris en mij doorgebracht hebt.

  • 17 September 2011 - 10:45

    Arjanne:

    Hee!!
    Goed om te horen dat je veilig aangekomen bent! Ik hoop dat je een toffe tijd hebt daar in Sydney! Geniet ervan! :)

    xxx

  • 17 September 2011 - 11:36

    Lieke:

    Kind! Wat bizar om te lezen dat je nu al helemaal aan de andere kant van de wereld zit terwijl we vorige week nog een mooi feestje hadden! Super fijn dat je een chille reis hebt gehad en dat je daar een mooi en warm welkom hebt gehad. Enjoy lieffie en ik ga je avonturen volgen! Dikke kuss

  • 17 September 2011 - 12:08

    Ilse:

    Hey Andre!!!

    Wat goed om te lezen allemaal! Wat God voor jou in petto heeft moet je gewoon lekker over je heen laten komen! Komt helemaal goed! :D

    Have fun!

    Dikke kus,

    Ilse

  • 17 September 2011 - 19:34

    Carolien:

    Hé Andrea!

    Wat leuk dat je avontuur nu echt is begonnen :D. Kan me voorstellen dat alles wennen is... Zijn jullie in totaal met 4 studenten? Lekker klein clubje dan... Is de base niet zo groot? Wel fijn dat je dan meer ruimte in de slaapzaal hebt ;).

    Fijne tijd!

    xxx Carolien

  • 17 September 2011 - 21:12

    Sandra:

    hey Andrea,

    Muziek klinkt nu al in je verslag door en ook nog naar Hillsong.

    Ben benieuwd naar de rest van je tijd daar.

    geniet er van

  • 19 September 2011 - 12:25

    Moira:

    Leuk om te lezen, en zo herkenbaar!!
    Ben benieuwd naar je beirchtje volgende keer, want ik gok dat je er toch best wel zin in gaat krijgen!!

    God heeft zeker iets moois voor jou in petto en het is echt niet voor niets dat je daar nu bent!!

    Heel veel zegen!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Andrea

Via deze manier wil ik jullie op de hoogte houden van mijn ervaringen op Lesbos

Actief sinds 11 Sept. 2011
Verslag gelezen: 235
Totaal aantal bezoekers 23537

Voorgaande reizen:

03 April 2014 - 03 Oktober 2014

School of Acting for the Screen (SAS)

13 September 2011 - 07 Maart 2012

Performing Arts DTS

Landen bezocht: