It’s a wrap! - Reisverslag uit Kailua-Kona, Verenigde Staten van Andrea Assem - WaarBenJij.nu It’s a wrap! - Reisverslag uit Kailua-Kona, Verenigde Staten van Andrea Assem - WaarBenJij.nu

It’s a wrap!

Blijf op de hoogte en volg Andrea

24 Juni 2014 | Verenigde Staten, Kailua-Kona

And cut! It’s a wrap!
Ja, het zit er weer op! Drie maanden nieuwe ervaringen, leermomenten, nieuwe mensen, frustraties, geluksmomentjes, uitputtende dagen, filmen, etc. Wat een gek idee, het is weer voorbij…

De laatste weken waren waarschijnlijk de meest frustrerende weken hier… Als ik berichtjes van mensen uit Nederland kreeg met de vraag: heb je ’t nog naar je zin daar, moest ik hard nadenken en helaas tot de conclusie komen: ‘nee, eigenlijk ben ik het helemaal zat…’.
Ik kijk zeker op een super gave tijd terug, maar de laatste weken waren erg zwaar.

Nadat ik de laatste keer geschreven heb, hadden we nog 1 officiële lesweek en een afrondweek te gaan.
Samen met de filmstudenten kregen we les van producer Mike Leahy. Het was super interessant om zijn verhalen te horen en ons inzichten te geven over de filmwereld. Elke les keken we een aflevering van ‘Project Greenlight’ een reality show waarin de ontwikkeling van een feature film gevolgd wordt. Onze docent was één van de producers samen met o.a. Matt Damon en Ben Affleck. Super cool dus om weer les te hebben van een celebrity!

Tijdens die twee laatste weken kregen we ook ineens de taak om onze eigen première te organiseren. Daar zaten we natuurlijk totaaaaaal niet op te wachten… Ons programma was al zo druk, en we hadden ook nog bergen huiswerk, onze lessen en ons laatste filmproject. Maar goed, er zat niks anders op dan het te organiseren, en gezien ik de meeste ervaring heb met dit soort events, nam ik samen met een ander meisje de taak op me om het te coördineren. Het was een hele klus moet ik zeggen.

Het weekend tussen de twee weken vonden onze filmopnames plaats. En het was heerlijk! Het was een comedy (hoewel ’t resultaat trouwens helemaal niet zo grappig is), dus het acteren zelf was heel ontspannen, niks serieus. Niet alleen het acteren vind ik leuk, maar ook het hele crew-gebeuren: het is veel organiseren en praktisch en creatief, dus ik zou ’t ook super gaaf vinden om op een set te werken! Eigenlijk mogen wij als actrices nergens mee helpen (school policy), maar er moest nog zoveel gebeuren dat ik ook wat dingen kon doen. We hadden bijvoorbeeld een kind nodig voor in onze strand scene, en 10 minuten voor we gingen filmen, ben ik op het strand gaan zoeken naar kids, en kregen we toestemming één van de kids in onze scene te proppen. Het was ook super leuk het meisje te begeleiden en d’r te helpen voor de scene. Dus stiekem was ik ook de crew aan het meehelpen.
Helaas was de crew mega chaotisch en waren er wat spanningen op de set, en moesten we maandag een scene weer helemaal opnieuw doen. Maar ook dat was weer leuk en nam m’n gedachten even weg van de première.

De laatste week hadden we niet echt les, maar werden we geïnterviewd (voor op de dvd die we krijgen), hadden we een make up les (lekkere timing, zo vlak na ALLE opnames en we dus geen make up meer op hoeven), en hadden we gelukkig ook anderhalve dag vrij om ons voor te bereiden op de final test en onze première.
Tot en met de première liep iedereen erbij als een zombie. Elke nacht lagen er wel een paar filmstudenten in de klas te slapen (een paar uur editen, dan een paar uur slapen op een matras terwijl een ander het editen overneemt, dan weer een paar uur editen, en dan weer in de schoolbanken). Overal stonden halflege borden met eten, want er werd zelfs geen tijd genomen om rustig te eten. De sfeer was dus niet zo geweldig meer als in het begin.
Afgelopen zaterdag was dan eindelijk de première! Het was hard werken, maar uiteindelijk was het toch super gaaf! Het was drukker dan we dachten en (bijna) alles verliep naar wens. Iedereen had zich mooi aangekleed en het was super tof om al ons harde werken eindelijk terug te zien op een groot scherm.

Vandaag (maandag) was onze final test + monoloog en hebben we de lokalen schoongemaakt. Vanavond hebben we als klas onze ‘wrap party’ en morgen krijgen we onze cijfers terug. En woensdag vertrekken al een aantal klasgenoten…
Zelf vertrek ik de 30 juni naar het eiland O’ahu (Hawaii bestaat uit zeven eilanden, en op dit eiland ligt de hoofdstad Honolulu), en ik hoop in de tussentijd nog wat leuke dingen te bezoeken op dit eiland.

Ik ben ontzettend blij dat ik deze school heb gedaan en dit was weer één van de gaafste ervaringen ooit. Ik heb ontzettend veel geleerd en echt het gevoel dat ik heb bereikt wat ik wilde. Ik heb wel ’t gevoel dat ik nu 5 maanden op vakantie moet om bij te komen en m’n lichaam weer energie te geven. Gelukkig heb ik dus nog een aantal relax dagen hier. En op 5 juli vertrek ik weer naar Nederland en op 6 juli kom ik aan. Tot snel!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Andrea

Via deze manier wil ik jullie op de hoogte houden van mijn ervaringen op Lesbos

Actief sinds 11 Sept. 2011
Verslag gelezen: 2313
Totaal aantal bezoekers 23474

Voorgaande reizen:

03 April 2014 - 03 Oktober 2014

School of Acting for the Screen (SAS)

13 September 2011 - 07 Maart 2012

Performing Arts DTS

Landen bezocht: